m e m o r y
home twitter


Jodoh
Saturday, December 14, 2013 | 12/14/2013 03:44:00 PM | 0 comments

Assalamualaikum w.b.t to all the readers.
Well, dah lama gila tak update blog. T.T Pity me. Takde mase nak update. Now, im enjoying my holiday at home. And less than three weeks nak balik SESTER dah. Haihh. Takut la jugak bile fikir pasal nak balik sana. Cause i will be the SENIOR next year. Yeah, nak jadi FORM 5 and SPM is coming soon. Damn. lol

Well, korang yang nak SPM jugak next year dah ready ? Haha. Im not soooooo ready yet. Lately, i always studying tajuk Form 5 and cover balik subjek Form 4. Aku tersangatlah bersyukur sebab aku dah berubah sikit demi sikit. Parents, abang and kakak aku dah berleter pasal result final aku aritu. Haha. Yeah, siapa la yang tak kecewa bila ada subjek fail kan. Dieorang berharap gile kat aku since aku the only one yang masuk SBP. So, i should study hard but smart from now. Result final aku ? Haha. Tak payah la tahu. Got only 3A. And ada 2 gagal. Subjek apakah ? Chemistry and Addmath. Erghhh. i hate Addmath. Chemist tu aku minat tapi maybe soalan susah kot. Ramai la jugak yang gagal so aku takdelah nak menangis ke ape ke. But Addmath tu, aku dalam proses nak study balik. As long as kita terus berusaha, kita akan dapat hasilnya, right ? Tapi kalau Allah tak bagi apa yang kita nak. Sabar jelah. Mungkin Allah akan bagi pada masa akan datang asalkan kita tak putus asa. Ingat tu. ;)

Okay, since kita akan kembali ke sekolah. Dah beli barang semua ? Haha. Cepat cepatlah anda pergi beli. Kesian kat kedai kedai tu ha buat promosi bagai. Pasang banner lagi :D Haihh, aku ni cakap je pandai, aku dah beli ke ? Well, gua kan dha FORM 5, takyah la membazir kan ? Beg elok lagi tu. Sentiasa smart je beg aku. Baju sekolah pun, pakai yang tahun lepas je. Just barang keperluan kat asrama nanti je belum beli lagi. Nanti dah dekat nak balik SESTER baru aku beli kot. xD



Wait, mesti korang tanye kenape budak ni story pasal lain sedangkan tajuk aku ialah JODOH. Haha. Rilek rilek. Sorry~
Okay. Ada lah sorang senior aku. Dia suka kat aku. Aku pun minat lah jugak kat dia sebab bila dia senyum. Manis je. Comel lah orang kata. Haha. Kiteorang start kenal mase aku join hoki. Aku tak tahu pun dia suka kat aku mase tu. Mase kiteorang cuti pertengahan tahun, dia text aku. Biaselah kacau, bile dapat tahu orang yang text tu dia. Aku macam terkezzuutt lah jugak. Tapi watlek. -.-
So, dah lame gile kenal and kiteorang contact sampai lah kiteorang cuti ni. Dia baru lepas SPM. And nak dijadikan citer, aku ni kan kuat study mase cuti ni. So, aku jarang text dia. Kalau text pun mase tengah malam mase nak tidur dah. Tapi, mamat ni tak faham . Dia marah aku mase otp dengan dia Aku macam what the duck ?! Kau sape nak marah aku. Bukan kau pakwe aku pun. Okay, aku tak marah la betul betul, dalam hati je. Bukan jenis aku nak marah marah ni. :)
In fact, tu kali ketiga dia buat hal dengan aku. 2 kali mase kat SESTER. Sumpah cakap, aku tak suka perangai panas baran dia. Macam ape doe. Dahlah kiteorang takde relay ape ape. Panas hati aku. Kalau tak boleh nak faham keadaan aku. Kau boleh blah lah dari hidup aku.
Tapi lepas kena marah tu. Aku buat derk bodoh aku. Hahahaha. Jahat gile aku..
Then a few days lepas tu, dia sent text


"Salam. Sorry ganggu. Nak cakap. Kite ni dah takleh dah rasenye. 
Bukan sebab awak tak balas ke ape tapi macam saya nai ganggu je. 
Awak terpaksa text setiap malam even awak nak tidur dah.
Tapi tak tahulah betul ke tak awak tidur. Bukan nak tuduh
tapi takut awak tipu je. Takpelah. Tak kisah pun. Sampi sini jelah.
Sorry sebab bazirkan credit awak selama ni. Bye."



Apa perasaan korang ? Sakit hati kan ? 
Aku yang dah tawar hati dengan dia terus nyampah gile rase. So aku decide nak biarkan je dia.
Tapi lepas aku text dia, dia merayu balik. Dia cakap dia sayang , taknak kehilangan aku. *senyum sinis
Aku bukan senang nak sayang orang tapi bila hati dah keas, memang dah tak boleh buat ape dah. Aku tak mintak nak text setiap hari atau call . Aku nak ada orang faham aku je. Tu je. Dia cakap dia taknak lepaskan aku. And idk whats on my mind at that time. Aku text kat dia 



"Dengar ni. Memang jodoh takkan jatuh dari langit and kalau kita
tak usaha nak cari pun, tak boleh gak kan...
Tapi orang cakap, lepaskan kalau awak sayang. Lepaskan je.
Rindu and sayang macam mane pun. Tahan. Nak text boleh. 
Nak ambik tahu pasal dia boleh tapi jangan ungkit benda lama. Takut dia lagi nyampah dengan awak.
Kalau dia jodoh awak, dia datang balik kat awak. 
Doa je semoga dia ada jodoh dengan awak. Sama macam kita ni.
Kalau ada jodoh, tak kemana. Even saya dah takde hati kat awak. 
Tapi kalau awak jodoh saya. Kenelah terima . Kan takdir. :)
Saya tahu awak sayang saya. Saya tahu susah nak lepaskan saya. Tapi tolong faham saya. 
Kali ni je. Tolong lepaskan saya. Kalau ada jodoh, ada lah. 
Bukan nak berlagak baik, bukan nak berlagak saya tahu semua benda tapi saya cakap berdasarkan apa yang saya rasa. Harap faham"




Mujurlah dia terima apa yang aku cakap. So, kepada couple kat luar sana. Fikir fikirkanlah. Adakah si dia itu jodoh kita ? Adakah si dia itu yang tercipta untuk kita ? :) Wallahuaalam. 
Akhir kata, fahamilah pasangan anda sebaik mungkin . ;)
Daaaaaaaa~